Anexa 2
la regulamentul-cadru
REGULAMENT-CADRU din 5 octombrie 2011
privind organizarea şi
funcţionarea Consiliului Consultativ al Inspectoratului Scolar Caras - Severin
----------
Notă CTCE
──────────
*) Notă
CTCE:
Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 1 aprilie 2015 este realizată de către Departamentul juridic din
cadrul Inspectoratului Scolar Caras – Severin prin ncluderea tuturor
modificărilor şi completărilor aduse de către ORDINUL nr. 3.400 din 18 martie 2015.
Conţinutul acestui
act aparţine exclusiv Inspectoratului Scolar
Caras - Severin şi este un document cu caracter oficial,
fiind destinat pentru informarea utilizatorilor.
──────────
Capitolul I
Dispoziţii generale
Articolul 1
Consiliul consultativ al inspectoratului
şcolar, denumit în
continuare consiliu consultativ, îşi desfăşoară activitatea
în conformitate cu prevederile Legii
educaţiei naţionale nr. 1/2011.
Articolul 2
Consiliul consultativ
funcţionează în baza unui regulament propriu, elaborat şi
aprobat de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar,
conform prezentului regulament-cadru.
Capitolul II
Componenţa
Articolul 3
(1)Consiliul consultativ
este alcătuit dintr-un număr impar de membri, maximum 31,
din care fac parte:
a)inspectorul şcolar general;
b)inspectori şcolari generali adjuncţi;
c)inspectori şcolari;
d)directori/directori adjuncţi de
unităţi de învăţământ;
e)cadre didactice
de prestigiu, propuse de către consiliile consultative de specialitate de la
nivelul inspectoratului şcolar;
f)reprezentanţi
ai părinţilor, propuşi de către asociaţiile de
părinţi;
g)reprezentanţi
ai autorităţilor locale/judeţene;
h)reprezentanţi ai comunităţilor religioase;
i)reprezentanţi ai operatorilor
economici;
j)un reprezentant
al comitetului local de dezvoltare
a parteneriatului social;
k)preşedintele consiliului judeţean/al municipiului
Bucureşti al elevilor;
l)alţi parteneri sociali.
(2)Dintre persoanele propuse,
consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar alege, prin
vot secret, pentru o perioadă de 4 ani, membrii consiliului consultativ.
(3)Consiliul consultativ
este numit,
în baza rezultatelor
votului consiliului de administraţie
al inspectoratului şcolar, prin decizie de către inspectorul
şcolar general. Modificarea componenţei va fi reglementată de
regulamentul propriu, elaborat şi aprobat de consiliul de
administraţie, conform prezentului regulament-cadru.
Articolul 4
După constituire,
consiliul consultativ, prin vot secret, stabileşte dintre membrii
acestuia, pentru o perioadă de 4 ani:
(i) preşedintele;
(ii) secretarul,
care asigură
convocarea la şedinţe a membrilor acestuia şi întocmirea
proceselor-verbale.
Capitolul III
Organizare şi funcţionare
Articolul 5
(1)Activitatea consiliului
consultativ se desfăşoară pe baza unui plan elaborat anual la începutul
anului şcolar.
(2)Consiliul consultativ
se întruneşte, de regulă, semestrial sau ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui, a inspectorului
şcolar general sau a două treimi din numărul membrilor acestuia.
(3)Prezenţa membrilor la şedinţele consiliului consultativ este obligatorie. Şedinţele sunt statutare
dacă sunt prezenţi cel puţin două treimi din numărul
membrilor.
Articolul 6
Dezbaterile, punctele
de vedere ale participanţilor şi hotărârile consiliului consultativ se
consemnează în registrul de procese-verbale al consiliului consultativ,
care este înseriat şi numerotat de către secretarul
acestuia. În funcţie de votul exprimat, membrii consiliului consultativ
îşi asumă întreaga responsabilitate, în faţa legii, pentru
hotărârile luate.
Capitolul IV
Atribuţii
Articolul 7
Consiliul consultativ
este un organism care funcţionează pe lângă inspectoratul şcolar şi
care este consultat asupra următoarelor aspecte:
a)stabilirea şi punerea în aplicare a politicilor
educaţionale la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
b)eficientizarea activităţii inspectoratului şcolar şi a
unităţilor din subordine;
c)constituirea comisiei de etică a judeţului/municipiului Bucureşti.
Reprezentanţii cadrelor didactice în comisia de etică a
judeţului/municipiului Bucureşti sunt numiţi în baza
rezultatelor votului consiliului de administraţie al inspectoratului
şcolar, la propunerea consiliului consultativ;
d)organizarea şi desfăşurarea procesului de
învăţământ, perfecţionarea şi modernizarea acestuia;
e)stabilirea planului de şcolarizare
şi a reţelei şcolare;
f)asigurarea şi dezvoltarea bazei didactico-materiale;
g)relaţiile cu diverşi factori abilitaţi în domeniul
educaţiei;
h)acordarea de distincţii
unităţilor de învăţământ şi cadrelor didactice;
i)orice alte
domenii care decurg din regulamente sau dispoziţii ale
ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
Capitolul V
Dispoziţii finale
Articolul 8
Calitatea de membru în consiliul consultativ nu presupune atribuirea
unei indemnizaţii de şedinţă.
Articolul 9
Pe baza prezentului regulament, consiliul de administraţie
al inspectoratului şcolar aprobă regulamentul intern al consiliului
consultativ.
